- 14 februari 2023
- | Bron: Carfix
De laatste innovaties in tweedehandsvoertuigenremarketing van BCA
Verkoop van tweedehands elektrische voertuigen, inspectie op afstand, herconditionering ...
De automarkt is volop in beweging als gevolg van de uitdagingen van de energietransformatie, strengere regelgeving, technologische ontwikkelingen en het veranderende gedrag van de klant, hetgeen in de automobielsector tot uiting komt in een steeds meer hygiënische reis en een behoefte aan mobiliteit in plaats van eigendom.
BCA innoveert voortdurend om distributeurs, wagenparkbeheerders, leasemaatschappijen en constructeurs te ondersteunen en oplossingen te bieden om de levenscyclus van de voertuigen te verveelvoudigen, het klantentraject te digitaliseren en rest- en doorverkoopwaarden te optimaliseren.

BCA, Europees leider in remarketing van tweedehandsvoertuigen sinds 1946
Elk jaar worden in Europa en het Verenigd Koninkrijk meer dan 2 miljoen tweedehandsvoertuigen op de markt gebracht. Veel klanten vertrouwen hun tweedehandsvoertuigen toe aan bca.com en kopen hier ook hun tweedehandsauto's.
Remarketing is de sleutel tot succes in het beheer en de optimalisering van de voorraadrotatie van uw gebruikte voertuigen en beantwoordt aan strategische uitdagingen op het gebied van prijsstelling, modeloriëntatie (b2b of b2c), expertise en logistiek. De aanpak van ons bedrijf komt bovenop de kracht van onze 100% digitale Europese BtoB-marktplaats voor tweedehandsvoertuigen, met meer dan 20.000 actieve Europese kopers per jaar.
Een concentratie van innovaties om de uitdagingen van gebruikte voertuigen aan te gaan
De kern van onze strategie, de remarketing van tweedehandsvoertuigen, doet beroep op innovatieve methodes en verenigt alle oplossingen die kunnen helpen de voorraadrotatie te verbeteren, door een snelle uitvoering en door het anticiperen op marktbehoeften.
Onze flexibiliteit en ons vermogen om op deze veranderingen te anticiperen en ons eraan aan te passen, maken deel uit van ons DNA: naast veilingen is het onze taak om een facilitator te zijn voor onze partners, distributeurs, leasemaatschappijen en constructeurs.
Sophie Tombeur, algemeen directeur BCA België: "BCA wordt gedreven door sterke waarden zoals innovatie, expertise en creativiteit. De nieuwe remarketingoplossingen voor tweedehandsvoertuigen waarin wij investeren, illustreren onze wens om samen met de auto-industrie de toekomstige uitdagingen beter te begrijpen en vorm te geven aan oplossingen voor de tweedehandsvoertuigen van morgen"

Elektrische voertuigen, een specifieke remarketingstrategie
De energietransitie die is ingezet met de EV- en plug-inhybridevoertuigen biedt nieuwe mogelijkheden voor de automobielindustrie.
De BCA Groep heeft met de aanpassing in haar netwerk en haar diensten geanticipeerd op de eisen die EV's aan alle onderdelen van de keten stellen: expertise in prijsstelling, operationele afhandeling van wagenparken en optimalisatie van de wederverkoop door het organiseren van twee wekelijkse Europese verkopen, specifiek gewijd aan tweedehands elektrische en hybridevoertuigen.
In 2022 steeg het verkoopvolume van dit type voertuigen met 33% ten opzichte van het voorgaande jaar en 75% van de transacties vond plaats tussen verschillende landen, vanwaar het belang om een Europese marktplaats voor tweedehandsvoertuigen aan te bieden!

Inspectie op afstand om inruil te vergemakkelijken
Ondersteuning van de ontwikkeling van b2b- of b2c-marktplaatsen voor tweedehandswagens moet ook ondersteuning bij de inruil betekenen, een belangrijk hulpmiddel bij het succesvol realiseren van een verkoop. Met de nieuwe applicatie voor voertuiginspectie op afstand kan een expert de gebruiker begeleiden en diens voertuig bij verhuring of aan het einde van het contract inspecteren.
Deze oplossing wordt met veel succes gebruikt in ons partnernetwerk, waar zij de inruil vergemakkelijkt en helpt vertragingen en kosten te verminderen

Herconditionering om het aanbod van gebruikte voertuigen voor wederverkoop te standaardiseren
In de overtuiging dat logistiek een sleutelfactor is voor de rentabiliteit van de tweedehandsautohandel, investeert BCA sinds 2020 in de oprichting van herconditioneringsbedrijven in Poitiers en Lens, en dit in een joint venture met de groep Emil Frey France. Deze centra bieden een voor Europa ongekende verwerkingscapaciteit van 75.000 voertuigen per jaar.
De diensten omvatten het vervoer, de waardebepaling, de herconditionering en een fotoshoot, zodat alle karakteristieken van het voertuig zo snel mogelijk in een gestandaardiseerde advertentie kunnen worden vastgelegd. Het vervoer naar de professionele klant is eveneens in deze formule inbegrepen. De gemiddelde tijd voor herconditionering is 15 dagen.
Herconditionering om levenscycli te vermenigvuldigen
Elke faciliteit heeft een bufferzone van meer dan 5.000 plaatsen voor wachtende voertuigen. Het doel is distributeurs, constructeurs en leasemaatschappijen te ondersteunen in hun voortdurende zoektocht naar rentabiliteit: het aandeel van aan particulieren verkochte tweedehandsvoertuigen te optimaliseren of de levensduur van gefinancierde voertuigen te verlengen, zodat deze na een halte in een van de geïndustrialiseerde herconditioneringscentra opnieuw geleased kunnen worden.
Deze herconditioneringsinstallaties zijn een dermate belangrijke hefboom voor de optimalisering van de b2c-wederverkoop dat er reeds andere investeringen zijn gepland. Deze zullen een aanzienlijke verhoging van de verwerkte volumes en een efficiënter logistiek netwerk mogelijk maken.
LEUVENSESTEENWEG 643 bus 27
1930 ZAVENTEM
+32472903402
luciano.jannone@bca.com
www.bca.com
