Digitalisering bij eglo biedt vele voordelen

B2b-portaal, virtuele showroom, vR-app helpen met verkopen

Eglo

Eglo heeft de coronacrisis tot hiertoe goed weten te managen. Het bedrijf heeft steeds kunnen blijven produceren, bestellingen liepen verder. We kunnen er echter niet omheen: de wereld is veranderd en zal nog voor een hele tijd anders blijven. Verschillende beurzen en evenementen zijn geannuleerd, waardoor de klanten niet de opportuniteit hebben gekregen om de nieuwe collectie en trends van dichtbij te zien. Daarom heeft Eglo digitale alternatieven gezocht. Het b2b-portaal is er al. Met een virtuele showroom, een VR-app en een vernieuwde website, geeft Eglo aan zijn klanten heel wat tools om te helpen verkopen.

Digitale innovaties

B2b-portaal

Vorig jaar al is Eglo gestart met een b2b-portaal. Daarop vinden klanten alle nodige info zoals prijs, productdatasheets, foto’s, energielabels ... Ook bestellingen kunnen plaatsvinden via dit portaal. Deze eerste stap in de digitalisering werpt in tijden van social distancing zeker zijn vruchten af: klanten kunnen immers snel alles terugvinden om hun klanten op hun beurt zo goed mogelijk te informeren.

Virtuele showroom

Beurzen en evenementen staan op een laag pitje, waardoor Eglo niet de nieuwe collectie en trends heeft kunnen tonen zoals het hoort. Zoals steeds kunnen klanten bij Eglo terecht in de showroom in Oosterhout (Nederland), maar zelfs dat was gedurende de lockdown niet meer mogelijk.

Daarom heeft Eglo alternatieven gezocht en is het idee ontstaan om een virtuele showroom te ontwikkelen. Deze is vanaf september klaar. De virtuele showroom is niet enkel een website, Eglo heeft ook VR-brillen beschikbaar voor een virtuele rondleiding in de showroom.

VR-app

Dat is niet de enige manier waarop Eglo met virtual reality bezig is. Momenteel werkt Eglo aan een VR-app. Daarmee kan de consument een bepaalde ruimte thuis scannen en een reëel beeld krijgen van hoe de ruimte er met Eglo-verlichting zal uitzien.

Nog beter vindbare website

Tegen november lanceert Eglo ook een vernieuwde website die helemaal SEO-proof zal zijn. SEO staat voor ‘search engine optimalisation’. Dat wil zeggen dat de website inhoudelijk wordt aangepast (bv. met specifieke zoektermen) om de online vindbaarheid te verhogen. Zo verhoogt ook de merkbekendheid bij de consument. Die consument wordt vervolgens doorgestuurd naar lokale partners: een echte win-winsituatie!

Eglo

Trend: natuur en minimalisme

Simpel en gesofisticeerd, met natuurlijke kleuren, vormen en materialen: dat is waar de interieurtrends voor 2021 over gaan. Eglo speelt daarop in met neutrale, zachte kleuren en materialen zoals glas, leder en zwart staal. Op die manier kwam Eglo tot mooie producten zoals Boyal en Aunsby: zacht, neutraal, natuurlijk, maar toch met een speciale touch.

Eglo

Nieuw in het assortiment: plafondventilatoren

Sinds kort heeft Eglo een volledig nieuwe lijn plafondventilatoren. Door het gebruik van zeer kwalitatieve motoren, zijn de ventilatoren vrijwel geruisloos. De ventilatoren zijn ecologisch en energiezuinig. In de zomer zorgen ze voor verkoeling (tot 8 °C frisser), maar sommige types kunnen ook met de klok mee draaien. Op die manier zorgen ze er in de winter voor dat de warmte beter in de ruimte wordt verdeeld. Ze passen perfect bij het bestaande assortiment. Er is een ventilator voor elke prijscategorie, met consumentenprijzen van € 99,95 t.e.m. € 699,95.

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Professional Media Group 

Professional Media Group maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.