- 07 juli 2021
- | Bron: Script
Quantore breidt uit en zet in op merken Cleaninq en Biaretto
Al ruim 100 jaar is Quantore specialist op het gebied van inkoop en distributie van kantoorartikelen. En met de uitbreiding van het logistiek centrum en de ingebruikname van nieuwe mechanica gaat Quantore verder vooruit. Ook goed nieuws, Quantore zet twee nieuwe facilitaire merken in de markt, Biaretto en Cleaninq.
Inkoop en logistiek
Na afronding van een aantal grote projecten in het informatielandschap van de coöperatie, ligt er een toekomstbestendige logistieke basis. Vanuit deze basis kan Quantore zich verder ontwikkelen om leden en klanten nog beter te ontzorgen. Zo zal de komende jaren het assortiment verder worden uitgebreid, kunnen we beter inspelen op de toenemende vraag van de consument naar kleinere zendingen en kortere levertijden en kunnen we leden ondersteunen in mogelijkheden om zendingen meer te personaliseren. Quantore is klaar om de Benelux nóg beter, effectiever en sneller te voorzien van alle artikelen die in de kantooromgevingen (en thuis) gebruikt worden en kijkt uit naar de volgende 100 jaar.
Cleaninq
Als gevolg van de coronacrisis is het meer dan ooit van belang om te zorgen voor een frisse en schone werkplek. De vraag naar de schoonmaakartikelen is de afgelopen periode dan ook enorm gestegen. Daarom introduceert Quantore een nieuw assortiment facilitaire artikelen, onder de naam Cleaninq. Het merk wordt gepositioneerd als een budgetmerk en zal op den duur enkele andere merken en producten die Quantore aanbiedt vervangen. Cleaninq is dus wel een merk van Quantore, maar krijgt niet de Quantore naam of uitstraling. Het assortiment van Cleaninq bestaat uit meerdere productgroepen, waaronder reinigingsproducten en sanitaire papierwaren, maar ook sponzen en borstels. De eerste artikelen die Quantore geïntroduceerd heeft, zijn afvalzakken, sanitaire papierwaren en vloeibare reinigingsproducten zoals handzeep, afwasmiddel en vloerreinigers. Daarnaast is Quantore gestart met een lijn dispensers en vullingen onder het merk Cleaninq. Met het nieuwe merk Cleaninq speelt Quantore in op de toenemende vraag naar facilitaire producten, met een focus op een goede prijs-kwaliteitverhouding.
Biaretto
Naast het nieuwe merk schoonmaakartikelen heeft Quantore vorig jaar ook een nieuw koffiemerk geïntroduceerd: Biaretto. Met Biaretto brengt Quantore het echte Italiaanse koffie-gevoel over. Het motto van dit nieuwe koffiemerk is dan ook: ‘amore per la tradizione del caffè italiano’ ofwel ‘liefde voor de Italiaanse koffietraditie’. Ook Biaretto is een merk met een geheel eigen uitstraling. Het assortiment bestaat uit diverse soorten koffie (van bonen tot snelfilter en de biologische varianten) en toebehoren zoals bekertjes, chocomix, koekjes, chocolaatjes en suiker- en melksticks.
