- 13 maart 2023
- | Bron: Sanilec
DUCO geeft extra zuurstof aan (knelpunt)vacatures
met nieuwe wervingscampagne en jobsite
Duco Ventilation & Sun Control, ventilatie- en zonweringspecialist, is in volle verandering en expansie op meerdere domeinen. Om die groei op te vangen is het bedrijf volop op zoek naar nieuwe, enthousiaste krachten. Om het invullen van openstaande vacatures extra zuurstof te geven, sloegen HR en marketing de handen in elkaar. Dit resulteerde in een krachtige wervingscampagne met een nieuwe, aantrekkelijke jobsite en een aantal ‘real-life’ wervingsvideo’s.
Belangrijke schakel in de organisatie
Werknemers zijn de motor van het bedrijf. Investeren in mensen is dan ook een speerpunt voor DUCO. Dit komt tot uiting in dingen zoals moderne kantoorgebouwen, financiële gezondheid, investeringsplannen. Daarnaast zet het bedrijf ook volop in op teamwork, communicatie, transparantie, een aangename sfeer tussen collega’s, een goede verloning en teamactiviteiten. De locatie van alle bedrijfsactiviteiten is bovendien geconcentreerd in Veurne, wat de sfeer tussen de afdelingen onderling alleen meer ten goede komt. Iedereen kent iedereen en springt collegiaal in de bres voor elkaar, wanneer dit nodig is.
“Werknemers staan aan de frontlinie van het bedrijf", vertelt Filip Lamote, HR Directeur bij DUCO. "Zij staan in contact met verdelers, leveranciers, klanten en andere belanghebbenden. Het is belangrijk voldoende aandacht aan hen te besteden zodat ze zich thuis voelen in het bedrijf en steeds de nodige prikkels en motivatie hebben om dingen te veranderen, te verbeteren en te doen bewegen. Daar wil DUCO volop op inzetten. Voor de medewerkers van vandaag én deze van de toekomst!"
Nieuwe wervende jobsite
Een initiatief binnen de wervingscampagne was het ontwerp van een nieuwe, aantrekkelijke jobsite. Bij het ontwerp werd rekening gehouden met verschillende aspecten. Algemene look&feel, tone-of-voice, indeling, gebruiksvriendelijkheid, enz. De jobsite is immers het online gezicht van de rekruteringsinspanningen van een bedrijf. Belangrijk hierbij is dat de tone-of-voice en de stijl van de site overeenstemmen met de employer branding van het bedrijf zodat de doelgroep zich herkent en vindt wat hij zoekt, namelijk een fantastische job!
Afdelingen in de kijker
Een tweede luik van de wervingscampagne om krachten aan te trekken omvat interviews van mensen die al een tijdje aan de slag zijn bij het bedrijf. Hiertoe werden enkele vlotte wervingsvideo’s gemaakt waarbij telkens één afdeling binnen het bedrijf in de kijker werd gezet. Zo kom je ‘first-hand’ te weten hoe het is om bij DUCO te werken.
Zin om ons enthousiaste team te versterken? Neem dan snel een kijkje op de vele openstaande vacatures via onze nieuwe jobsite. Ook de wervingsvideo’s zijn te zien op deze site.