- 07 september 2023
- | Bron: Schrijnwerk
Lecot wil schrijnwerkers maximaal ontzorgen

Lecot staat sinds jaar en dag bekend als groothandel van machines, gereedschappen, kledij en materialen. Naast deze producten, biedt de firma evenwel ook een hele reeks diensten aan. En dit telkens om de klant maximaal te ontzorgen.
Breed gamma aan producten ...
In 2023 vieren we 135 jaar Lecot. Gestart als een ijzerwarenwinkeltje in het West-Vlaamse Heule, staat de firma ondertussen bekend als dé groothandel voor de vakman. Vandaag zijn er immers 77 vestigingen, verspreid over heel België, en zijn er zelfs ook al een vijftal filialen geopend in Nederland.
Uniek daarbij is het brede gamma aan producten; onderverdeeld in een tiental categorieën en dit voor diverse sectoren binnen de bouw en industrie. In totaal gaat het om meer dan 100.000 referenties.
Dit alles maakt Lecot tot de Belgische marktleider als het gaat om machines, materialen en alle toebehoren voor professionals, die op één adres een totaaloplossing voor hun projecten kunnen vinden.
"Uiteraard groeien en evolueren wij continu", zegt marketingverantwoordelijke Kristof De Nayer. "Veeleer dan louter producten te verkopen, zetten we tegenwoordig nadrukkelijk in op een maximale ontzorging van de klant. We luisteren naar zijn noden en adviseren de juiste producten, met het oog op een langetermijnrelatie."
... en Diensten
En dat gaat overigens verder dan dat advies. Lecot heeft immers ook een reeks concrete diensten gelanceerd - ook voor schrijnwerkers - om hun klanten optimaal te ondersteunen.
"Zo zijn er vooreerst onze fleet services, waarmee we de mogelijkheid bieden om alle machines uit ons machinepark te huren voor zo lang dat nodig is. Een groot voordeel is dat je bij ons niet gebonden bent aan één merk", stelt De Nayer.

"Voorts is er de connect-dienst met onze eigen software en tags, die een track-and-trace van je machinepark mogelijk maakt. Zo weet je te allen tijde wie welk materieel bij zich heeft, wat vooral handig is bij ploegenwerk. Bovendien kun je hier ook aan koppelen of er onderhoud van de machines nodig is en of de licenties nog gelden. Dit maakt dit beheer dus een stuk eenvoudiger."
"Specifiek voor schrijnwerkers is er de dienst 'lades op maat'. In onze online 3D-tool kun je zelf je lades configureren, waarna je hier meteen een offerte van kan krijgen en met één muisklik de lades kan bestellen. Vervolgens nemen wij de productie met de complete afwerking en de levering voor onze rekening, wat een efficiënte manier van werken is", klinkt het.
"Met de PBM-service geven we dan weer advies rond persoonlijke beschermingsmiddelen", haalt de marketingverantwoordelijke nog aan.
oplossingen Op maat
Zo stelt Lecot telkens de klant centraal en dit kan elk type vakman zijn. Zowel eenmanszaken als grote ondernemingen kunnen hier terecht, en dit dus binnen de verscheidene sectoren van de bouw en industrie.
"Dankzij onze jarenlange expertise in die diverse domeinen kunnen we voor iedereen een oplossing op maat aanreiken. Hiervoor staan we 24/7 beschikbaar", besluit De Nayer.
