- 08 mei 2023
- | Bron: Carfix
Hoe voldoende inkomsten blijven genereren?
Garantieverzekeraar Real Garant wijst de weg
Een gevolg van de elektrificerende mobiliteit is dat onafhankelijke garages en merkdealers te maken krijgen met minder herstelopdrachten, langere onderhoudsintervallen ... Om voldoende inkomsten te blijven genereren moeten zij hun klanten dus op een andere manier meerwaarde kunnen bieden. Real Garant helpt hen om hun inkomsten veilig te stellen.
B2B en particulieren
Garantieverzekeraar Real Garant – met hoofdvestiging nabij Stuttgart – is doorheen de jaren uitgegroeid tot een bedrijf dat actief is in 32 Europese landen, en met ruim 200 medewerkers meer dan 7.400 klanten bedient, in hoofdzaak b2b-klanten (garagisten, autohandelaars).
Meerwaarde voor onafhankelijke merkdealers
Real Garant bouwt al ruim 35 jaar een specialiteit uit in garantieverzekeringen, waarmee het naast de afspraken op merken- en importeursniveau ook onafhankelijke autodealers bedient in grote delen van Europa.
Daarnaast biedt het bedrijf nog twee andere, toenemend populaire producten aan: bandengarantie en onderhoudscontracten, e-bikegarantie en motorfietsgarantie.
Flexibiliteit
Real Garant bekijkt met de klant welke producten hen best kunnen dienen. Het verzekert wagens vanaf 3.000 euro, en gaande van nieuw tot maximaal elf jaar oud. De klant kiest zelf de dekkingstermijn, van 1 tot 3 jaar. Bij een verstreken of ontbrekende fabriekswaarborg kan de dekking meteen starten. Betreft het een jong voertuig onder fabriekswaarborg, dan start onze dekking pas na afloop van die waarborg.
Ontzorging binnen heel Europa
Autohandelaars moeten sinds juli 2022 bij wet minstens 24 maanden garantie bieden, ook op tweedehandswagens, die kan worden ingeperkt tot 12 maanden mits duidelijk omschreven.
Tevens is de bewijskracht sindsdien omgekeerd naar de verkoper gedurende deze eerste wettelijke garantieperiode, waardoor de verkoper dient te weerleggen dat het probleem niet aanwezig was bij de verkoop.
Bij eventuele discussies met de eindklant neemt Real Garant het op zich om samen met alle partijen tot een oplossing te komen.
Via Real Garant kan de klant op elke wagen minstens twee jaar garantie bieden, in sommige gevallen vier, en dat in heel Europa. Iets wat in eigen beheer niet evident is.
Gemoedsrust voor kleinere handelaars
Samen met zijn basisproducten biedt Real Garant tegen een interessante prijs ook een optionele assistentieverzekering aan.
Als het voertuig van een eindklant bijvoorbeeld in panne valt in Spanje, kan dit ter plaatse worden hersteld of naar de thuisbasis worden gesleept indien herstelling ter plaatse niet mogelijk is of te lang gaat duren. Ook interessant is dat de verkoper geen eigen herstelplaats hoeft te hebben: bij pech met een door hen verkocht voertuig kan de eigenaar – mits het akkoord van de verkoper of Real Garant – de herstelling bij een derde werkplaats laten uitvoeren.
Met name voor kleinere handelaars kan dit een serieuze gemoedsrust betekenen.
Bovendien is er de trend van online verkopen. Wagens worden voor 200 euro 100 km verder gehaald. Garantie kunnen bieden vanop afstand is dus nodig.
Snelle hulplijn
Klanten van Real Garant in de Benelux worden bediend vanuit de vestiging in Waasmunster. De dienst customerservice zorgt van daaruit voor een vlotte bediening (per telefoon of per mail). Meer dan 95% van de binnenkomende mails wordt behandeld binnen de drie uur.
Enkele feiten op een rijtje:
• 98% van de oproepen beantwoord binnen vijf beltonen
• 96% van de dossiers behandeld binnen drie uur
• Factuurbetaling binnen vijf werkdagen
