15 jaar MoJuice: creatieve duizendpoot binnen de event- en reclamewereld

Stefan Uytterhoeven: "Nieuwe technologieën zijn nieuwe opportuniteiten"

Mojuice sfeer 01
MoJuice is een interactief productiehuis dat bruggen bouwt tussen creatieve content en technologie

MoJuice is een interactief productiehuis dat bruggen bouwt tussen creatieve content en technologie. Het bedrijf uit Leuven ontwikkelt projecten op basis van video-, audio-, mobile- en internetexpertise en rekent virtual reality (VR), artificiële intelligentie (AI) en deepfake tot zijn specialismen. We hadden een gesprek met medeoprichter Stefan Uytterhoeven.

Muzikaal verleden

Medevennoot Geert (Geuten) en Stefan kennen elkaar uit een jeugdig muzikaal verleden. "We waren beiden met muziek bezig en wilden er ook iets mee verdienen", begint Stefan zijn verhaal.

"Zo zijn we bij VI.BE terechtgekomen. Maar je wordt ouder en beseft plots dat je toch eens wat meer centen moet gaan verdienen; zo ben ik alvast in de eventsector gerold. Ik heb gewerkt bij Congrescentrum Lamot in Mechelen en eventbureau Cum Laude, Geert heeft onder meer i-Merge (vandaag Boondoggle) in de reclamewereld op poten gezet."

Technologische evoluties

Myspace

"We vonden elkaar terug in 2007, toen we samen een MySpace ontwikkeld hebben voor één van mijn klanten. Dat was een beetje de start van MoJuice; we hadden snel door dat er van alles kon gedaan worden met technologie. De focus lag in het begin op film, beeldproductie en animatie."

"Daarna is de bal heel snel aan het rollen gegaan en maakten we beeldanimaties, bedrijfsfilms, grootbeeldanimaties voor corporate events en later ook tv-commercials, event shows, storytelling ..."

Mojuice sfeer 02
"Nieuwe technologieën zijn nieuwe opportuniteiten. Het komt er dus op aan om daar steeds bovenop te zitten",
aldus Stefan Uytterhoeven

Sociale media

"Plots deden sociale media hun intrede, en voor ons was dat een nieuw medium om van alles mee te doen zoals merkactivaties en ontwikkeling van socialemediacontent voor bedrijven. Al die ontwikkelingen en nieuwe kansen verplichtten ons wel om de technologische evoluties van nabij op te volgen en te gebruiken. Nieuwe technologieën zijn nieuwe opportuniteiten. Het komt er dus op aan om daar steeds bovenop te zitten."

"Zo zijn we ook heel veel games beginnen maken, zoals bijvoorbeeld een online game om Tic Tac te verkopen en daar prijzen aan te koppelen. Zo zaten we snel in de AR- en VR-wereld, vandaag allemaal ondergebracht onder AI."

"Ook de museumwereld doet meer en meer een beroep op onze mix van content en technologische kennis om haar projecten kracht bij te zetten en de museumbezoeker te verrassen. We hebben twee jaar lang, tijdens corona, gewerkt aan het KMSK project in Antwerpen."

De juiste tool

"De eindklant is vandaag beter geïnformeerd dan vroeger, maar weet daarom niet per se welke tools welke oplossing kunnen aanreiken. Of wat de beste oplossing is voor zijn case", benadrukt Stefan.

"Die eindklant heeft graag absolute controle over zijn case, en artificiële intelligentie is daar zeker niet de beste tool voor. Gebruik de tools dus niet omdat ze bestaan, gebruik ze om in te zetten voor de doelstellingen van je event. De content wordt alsmaar belangrijker, en dat mis ik soms wel in bepaalde evenementen."

Mojuice sfeer 03
Gebruik tools zoals AI niet omdat ze bestaan, gebruik ze om in te zetten voor de doelstellingen van je event

Overname in 2022
In 2022 werd MoJuice overgenomen door de PFL Group. "Maar voor ons is er weinig veranderd", vertelt Stefan daarover. "We kunnen nog steeds doen waar we mee bezig zijn; die vernieuwingsdrang blijft in ons DNA zitten. Door die overname kunnen we nu zelfs beter concurreren voor internationale projecten. Ik denk bijvoorbeeld aan de markt van de congressen, waarin wij tot nu toe minder thuis waren. Daar liggen nog heel wat opportuniteiten om content en creativiteit toe te voegen."

Bekijk enkele voorbeelden van spraakmakende projecten. 

Mojuice sfeer 04

Door de overname door PFL Group in 2022 kan MoJuice nu beter concurreren voor internationale projecten

MOJUICE
AMBACHTENLAAN 8
3001 LEUVEN
+3216206076
info@mojuice.com
www.mojuice.com

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Professional Media Group 

Professional Media Group maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.