- 25 juni 2019
- | Bron: Sanilec
5 redenen om uw klant nu al aan het ketelonderhoud te herinneren ...
... en uw eigen planning te vereenvoudigen
Krijgt u ook tijdens de zomer al een herinnering om een afspraak te maken voor uw winterbanden? Dat lijkt vroeg, maar zo kan de bandencentrale zijn werk beter inplannen en vermijden ze lange wachtperiodes. Waarom doet u dit ook niet voor het onderhoud van ketels? Uw klant denkt bij zomerse temperaturen wellicht niet aan zijn verwarmingsinstallatie, maar aan u om hem eraan te herinneren.
Dit zijn alvast vijf goede redenen om uw klant te overtuigen:
1. Wettelijk verplicht
Het onderhoud van een verwarmingsketel is wettelijk verplicht en moet gebeuren door een erkende professional. Door uw klant een onderhoudscontract aan te bieden, is hij zeker dat hij aan alle regels voldoet.
2. Goed voor het klimaat
Een goed onderhouden ketel verbruikt minder energie en stoot minder CO2 uit.
3. Goed voor de portemonnee
Een goed onderhouden verwarmingsketel werkt efficiënter. De gemiddelde energiebesparing bedraagt 8 tot 12%. Door een bijkomend onderhoud van de schoorsteen en/of de warmwaterboiler is de efficiëntie trouwens nog hoger.
4. Voorkomen is beter dan genezen
Bij een goed onderhouden verwarmingsketel daalt het risico op storingen of defecten. Dat resulteert in een langere levensduur.
5. Veilig verwarmen
Bij een onderhoud meet u niet alleen het koolstofmonoxideniveau, maar controleert u ook de ventilatie en afvoer van de verbrandingsgassen. Zo garandeert u de klant dat zijn installatie goed werkt en er geen schadelijke stoffen in zijn huis vrijkomen. Uw klant kan dus op beide oren slapen.