- 13 augustus 2018
- Door Koen Mortelmans
- | 2 min. leestijd
- | Bron: Rooftech

OPENING GROTE SHOWROOM FAKRO
ALBINTRA ZET ZIJN NIEUWE TOONZAAL IN DE KIJKER
Bijna drie jaar nadat Albintra in Broechem zijn nieuwe kantoren in gebruik nam, is ook de toonzaal klaar. Vanaf deze nazomer ontvangt de invoerder-verdeler van bouwspecialiteiten er zijn dealers en andere belangstellenden.

DYNAMISCH
De 'bevalling' heeft lang geduurd, maar dit had zijn redenen. “We hebben over alle aspecten ervan grondig nagedacht", zegt marketing- en communicatieverantwoordelijke Laurence De Bièvre. “Zo hebben we het ontwerp en de praktische uitwerking ervan overgelaten aan Dekor uit Strombeek-Bever, onze vertrouwde standenbouwer op bouwbeurzen. We wilden immers geen statische showroom, maar een dynamische ruimte, waarin we op korte tijd nieuwe producten kunnen opstellen, tonen en demonstreren. En de aanpak van een standenbouwer, zeker degene die al jaren onze standen bouwt, is op de efficiëntie daarvan afgestemd."
Grosso modo verdeelt Albintra drie categorieën bouwproducten. Eerst zijn er de lichtdoorlatende elementen. De tweede belangrijke groep zijn de isolatiematerialen. De derde groep zijn de constructieve elementen. "In de derde groep vormen de dakraamsystemen en zoldertrappen van Fakro de hoofdmoot. Ze hebben ook meer ruimte nodig dan de andere producten. Isolatiematerialen kan je tonen met kleine fysieke voorbeelden en een tabel met cijfers, maar bij dakramen moet je ook het gebruiksgemak, het visueel comfort en de esthetische uitstraling ervan kunnen demonstreren. Dat kan alleen met volledige raamgehelen." Albintra levert uitsluitend aan de bouwhandel, maar wil met de toonzaal een veel breder publiek bedienen. "Onder meer dakdekkers en architecten kunnen er met ons aanbod kennismaken en de nodige technische toelichting krijgen van onze productverantwoordelijken. Ze mogen ook hun eindklanten naar ons sturen, zodat deze mensen makkelijker hun keuzes kunnen maken."

EVENTS
Met een oppervlakte van 240 m² is de toonzaal ook voldoende ruim om er allerlei events te organiseren, zoals opleidingen en demonstraties. "Belangstellenden kunnen een afspraak vastleggen via showroom@albintra.be.
We breiden ook onze website uit, zodat mensen die geen tijd hebben om naar Broechem te komen ons alvast een virtueel bezoek kunnen brengen. Per product kan je hier ook doorklikken naar de specificaties." De Bièvre is niet bang dat het virtuele aanbod het reële bezoek zal drukken. “Recent stelden we vast dat, ondanks barre weersomstandigheden, zelfs uit de Ardennen zich veel bezoekers aandienden." Het huidige uitgestalde aanbod omvat diverse materialen die Albintra als enige in België en Luxemburg aanbiedt, zoals de houtwolpanelen Heradesign en Heraklith, de pvc-golfplaten van Ondex, de xps-isolatiepanelen van Styrodur en de pir-panelen termPIR. Zelf produceert Albintra lichtstraten, vooral voor industriële gebouwen.
FAKRO
Maar vooral Fakro valt op. Momenteel staan er onder meer een twintigtal dakvensters voor hellende daken en zes platdakvensters van het toonaangevende Poolse bedrijf opgesteld. "Wereldwijd heeft Fakro zich opgewerkt tot de nummer twee in dakvensters. In platdakvensters is het wereldleider, omdat het zich als eerste op de innovatie in dit segment heeft geworpen, waardoor het de esthetiek, de akoestiek en de thermische isolatiewaarde van dit type venster gevoelig kon verbeteren." In het plafond van de showroom zijn trouwens platdakvensters D_F verwerkt, het paradepaardje van Fakro. Vermeldenswaard is ook het beloopbare platdakvenster DXW.